مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 12:102021-09-18فرهنگي

ادبیات فارسی؛ یکی از قله های ادبیات جهان


همزمان با روز شعر و ادب فارسی، ویژه برنامه مجازی «قند پارسی» با همکاری مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان و سازمان جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.

- ایسنا/گیلان همزمان با روز شعر و ادب فارسی، ویژه برنامه مجازی قند پارسی با همکاری مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان و سازمان جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.

معصومه غیوری، یکی از اساتید برجسته دانشگاه گیلان در این برنامه، رودکی و جمال زاده را دو تن از شخصیت های برجسته و تاثیرگذار در حوزه شعر و ادبیات فارسی دانست و اظهار کرد: از رودکی به عنوان پدر شعر فارسی و از جمال زاده به عنوان پدر داستان نویسی یاد می کنند.

وی با بیان اینکه شاعران زیادی پس از رودکی در اشعار و تذکره های خودشان بسیار قدر سخن او را دانسته و از توانمندی اش در سرایش شعر سخن گفته اند، افزود: رودکی استاد تصویرسازی مضامین متعدد در قالب شعر بود و لذا به عنوان یک شاعر تاثیرگذار و جریان ساز در ادبیات فارسی مطرح است.

این استادیار گروه ادبیات فارسی دانشگاه گیلان، پختگی زبان در عین سادگی را یکی از مولفه های اصلی شهرت و اهمیت رودکی دانست و تصریح کرد: زبان شعر رودکی در زمان خودش به قدری جذاب بود که همه در برابر آن سر تعظیم فرود می آوردند و قدرت بیان در اشعارش موج می زد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادبیات فارسی؛ یکی از قله های ادبیات جهان

ادبیات فارسی؛ یکی از قله های ادبیات جهان